Sétáljünk télen az egészségünkért!

A szabadban lenni, friss levegőt szívni nem csak az egészségnek, de a közérzetnek is jót tesz, felnőtteknek és gyermekeknek is egyaránt, természetesen csak a megfelelő öltözetben. 

 

Segíti az emésztést és azt, hogy formában maradjunk

Az egyik indok, ami miatt rögtön el kell kezdenünk sétálni, az az, hogy így biztosan sikerül a sötét téli időszak ellenére is formában maradnunk. Emellett nem kerül semmibe sem, de valóban hatásos és élvezetes elfoglaltság. Csak egy kényelmes ruha szükséges és talán egy bot, ha esetleg nagy túrát tervezünk, és már vár is minket a felfrissítő sportolás. Jobb, ha reggel indulunk útnak, így a körülbelül 40 perces séta előnyös hatással lehet az emésztésünkre. Indulhatunk reggeli után is, de akkor ügyeljünk arra, hogy csak egy könnyű étkezést tartsunk, és később falatozzunk inkább, a séta után. Ajánlott ilyenkor proteinben dús ételeket fogyasztani, avokádót vagy tojást. Próbáljunk háromszor vagy attól többször elindulni sétálni a hét során, így lassacskán már rutinná fog válni a művelet.

 

D-vitamin

A D-vitamin nagyon sok kutatás középpontjában áll, és bizonyítottan hozzájárul a csontok, a fogak és egyéb testi fejlődésekhez. Nyáron kint, a szabad levegőn, felvehetjük a megfelelő mennyiségű D-vitamint, de sokat segíthet, ha ebben a vitaminban gazdag ételeket fogyasztunk. Ilyen a tojás, a hal és a hús. Télen nehézkesebben fér hozzá az ember a megfelelő mennyiségű D-vitaminhoz, így nagy szívességet teszünk a szervezetünknek, ha akár csak egy 30-40 percet is, kint töltünk a szabadban. 

 

 

Immunerősítő

Egy mindennapos téli sétálás erősítheti az immunrendszert és ellenállóképességét, segít, hogy a szervezetünk ne gyengüljön le és ne betegedhessünk meg olyan könnyen, ne teríthessen le minket a lábunkról az influenza.

 

Javítja a hangulatot

Télen hajlamosak vagyunk, bezárkózni, szomorkásabb, melankolikusabb hangulatba kerülni. Okolható ezért az időjárás vagy a rövidebb nappalok is, de erre egy séta talán a tökéletes gyógyír. Még ha havazik is, egy kis sportolás a szabadban, felvidítja az embert, felszabadítja a szerotonint a szervezetben, a hormont, ami a pihenésért és boldogságért felelős. További jó tipp, ha a természetben sétálunk, egy parkban, egy patak mentén vagy egy kis ligetben.

Emellett ezek a „hideg séták” javítják a memóriát és a koncentrálóképességet, továbbá az álmatlanságra is megoldásként szolgálhatnak. Mindezeken túl tökéletes lehetőség, hogy a napok során felgyülemlett stresszt levezessük, elgondolkozhassunk terveinken és problémáinkon. A téli nyugodt légkör akár inspirációs hatással is lehet elménkre.